Performatieve lezing door Fadwa Naamna
30.5.17
Op 30 mei 2017 host het Kunstfort bij Vijfhuizen de performatieve lezing ‘Art and Curating on the Seaming Lines’ van kunstenaar en curator Fadwa Naamna (Palestina, 1985) – deelnemer van het De Appel curatorial programme 2016 – 2017.
Deze performatieve lezing door Fadwa Naamna is een tijdmachine-reis, geïnspireerd door het historische verleden in het gebied van Vijfhuizen, dat is gebouwd als een fysieke barrière voor geografische ontkoppeling en civiele verdediging. Geopolitiek en het landschap zijn het startpunt voor het onderzoeken van culturele productie in de regio van Palestina en Israël.
In Palestina ontbreekt het aan één eenheid die het culturele centrum organiseert, een feit dat de artistieke en culturele productie afhankelijk maakt van onafhankelijke initiatieven en non-profitorganisaties. De politiek geladen omgeving lijkt op een tikkende tijdbom machine; vandaar dat kunstenaars en curatoren verplicht zijn om door een ingewikkelde, site-specific etiquette te navigeren.
Gevolgd door een Q&A met Fadwa Naamna, Tamar Harpaz en Zippora Elders.
Dit evenement wordt georganiseerd naast de tentoonstelling “Tamar Harpaz – March Madness”, te zien tot 4 juni in het Kunstfort.
—
”Art and Curating on the Seaming Lines”
Performatieve lezing door Fadwa Naamna
30.5.2017
19:30 – 20:30
Genieloods, Kunstfort bij Vijfhuizen
De lezing is in het Engels. Gratis entree.
Reserveringen: reservations@kunstfort.nl
Over Fadwa Naamna
Fadwa Naamna (Palestina, 1985) is een curator en kunstenaar gevestigd in Haifa. Ze houdt zich bezig met de relatie tussen de hedendaagse Palestijnse en Israëlische kunstscene met een focus op sociaal-politieke inhoud, specifiek in conflictzones. Ze heeft haar studie Arts and Geography aan de Universiteit van Haifa afgerond en heeft een aantal jaren als assistent-curator gewerkt in het Arabisch-Joodse culturele centrum Beit Hagefen. Naamna is momenteel deelnemer van De Appel curatorial programme in Amsterdam.